- CUPRA й Матіас Екстрьом здобули титул «Королі сезону» чемпіонату PURE ETCR на трасі Pau-Arnos (Франція)
- CUPRA e-Racer домінував у першому чемпіонаті серед електромобілів класу «туринг», виборовши три перемоги з п'яти можливих
- Бренд CUPRA успішно досяг мети, поставленої перед собою 2017 року: створити перший електричний перегоновий автомобіль класу «туринг» і перемогти на ньому
Пау-Арнос, 18 жовтня 2021 р. - CUPRA й Матіас Екстрьом (Mattias Ekström) першими пройшли під клітчастим прапором і стали чемпіонами PURE ETCR на трасі Pau-Arnos у Франції. Команда переможців увійшла в історію автоспорту, посівши перше місце в першому чемпіонаті серед електромобілів класу «туринг» за кермом CUPRA e-Racer - шедевра технологій потужністю 500 кВт (680 к. с.), на який бренд зробив ставку цього сезону - сезону змагань найпрофесійніших водіїв і команд.
Майже через десять років після спроби CUPRA привнести новизну в перегони класу «туринг» шляхом створення першого концепт-кара TCR та перемоги у міжнародній серії TCR 2015 року, бренд знову доводить свою відданість інноваціям та автоспорту, здобуваючи нову перемогу. Водночас CUPRA накопичує безцінні знання щодо електромобілів, які мають ключове значення для подальшої роботи над створенням як автомобілів для звичайних доріг, так і перегонових моделей.
«Вітаємо Матіаса Екстрема, Хорді Жене (Jordi Genö), Мікеля Азкона (Mikel Azcona), Деніеля Нагі (Däniel Nagy) та всю команду CUPRA X Zengö Motorsport! CUPRA любить виклики й амбітні пригоди, це частина нашої ДНК, - заявив віцепрезидент CUPRA з досліджень та розробок д-р Вернер Тітц (Werner Tietz). - Наша перемога в чемпіонаті PURE ETCR дає нам змогу продемонструвати світові, що перегони в класі «туринг» з використанням електричних технологій теж можуть бути конкурентними й захопливими, дозволяючи нам продовжувати вивчати й розвивати технології, які ми побачимо в дорожніх автомобілях у майбутньому. Досвід, отриманий завдяки CUPRA e-Racer, уже незабаром буде реалізовано в моделях CUPRA, які наші клієнти водитимуть на дорогах усього світу».
Екстрем і CUPRA вийшли у фінал сезону на верхніх позиціях рейтингу водіїв та виробників, але титул не дістається просто так: його потрібно було підтвердити на трасі. Уже від самого початку вікенду шведський водій продемонстрував свою зосередженість на зміцненні позицій команди, виборовши перемоги в обох групових змаганнях та показавши найшвидший час за результатами кваліфікації. Під час перегонів, попри інцидент із суперником, через який довелося заїхати на пітстоп, Матіас зміг фінішувати п'ятим і набрати бали, необхідні для здобуття титулу.
«Я дуже пишаюся нашими з CUPRA досягненнями в першому сезоні в історії PURE ETCR, - заявив чемпіон PURE ETCR Екстрем. - Протягом року я дуже впевнено почувався за кермом CUPRA e-Racer і знав, що ми за будь-яких умов будемо конкурентоспроможними. Мені було дуже приємно виступати в одній команді з Мікелем, Хорді й Даніелем, а також змагатися з рештою водіїв у цьому чемпіонаті. Це дуже пам'ятний титул».
Мікель Азкона фінішував третім в останньому турі сезону й теж став одним з лідерів чемпіонату. Хорді Жене, що протягом сезону демонстрував одні з найстабільніших результатів, став четвертим, а Даніель Нагі за результатами року навчання - восьмим.
Результати кожного з перегінників мали критично важливе значення для перемоги CUPRA серед виробників і дозволили випередити команди Romeo Ferraris-MIRA та Hyundai Motorsport N на 67 і 68 балів відповідно.
Шлях CUPRA e-Racer до перемоги
Перемога в чемпіонаті PURE ETCR стала кульмінацією амбітного проєкту, основи якого було закладено 2017 року. Підрозділ CUPRA Racing почав працювати над створенням першого електричного автомобіля класу «туринг», коли перегони з використанням електричної технології вважали справжньою утопією. Постали незліченні запитання щодо динамічних характеристик, запасу ходу, температур і безпеки... але компанія рішуче й переконано прийняла виклик і знайшла відповіді. Підрозділ CUPRA Racing використав знання, здобуті за десятиліття участі в змаганнях, і почав працювати над проєктом концепт-кара без жодних орієнтирів, адже не існувало ніяких нормативів, на які потрібно було б орієнтуватися. Інженери проводили численні дослідження та симуляції для вибору підхожої технології, яка б дозволила досягти заданих цільових показників продуктивності. Після визначення загальної концепції настала черга акумуляторних батарей і двигунів — надзвичайно важких і громіздких систем, які треба було вмістити в шасі. Для цього команді інженерів потрібно було визначити будову електричних та електронних деталей.
Для випробувань технології знадобилося понад 5000 км пробних заїздів, і після інтеграції акумуляторної батареї та всіх пов'язаних з нею електронних систем, визначених PURE ETCR та однакових для всіх виробників, CUPRA e-Racer був готовий до змагань.
Результатом роботи CUPRA Racing став футуристичний перегоновий автомобіль з максимальною потужністю 500 кВт (680 к. с.) та максимальним крутним моментом 960 Н·м. Це стало можливим завдяки чотирьом електродвигунам на задній осі, які забезпечують прискорення від 0 до 100 км/год за 3,2 с. Крім того, CUPRA e-Racer оснащено акумуляторною батареєю з рідинним охолодженням ємністю 65 кВт·год та інноваційною системою розподілу крутного моменту, яка перерозподіляє крутний момент у поворотах між зовнішнім і внутрішнім колесами для забезпечення максимальної динаміки за будь-яких умов.
Три перемоги в ході дебюту на чемпіонаті PURE ETCR
Перший сезон PURE ETCR став успіхом для команди CUPRA X Zengo Motorsport, створеної завдяки партнерству між брендом потужних автомобілів та угорською командою Zengö Motorsport. Уже з першого туру на трасі Vallelunga в Італії CUPRA e-Racer продемонстрував наявність потенціалу для боротьби за чемпіонський титул. Мікель Азкона увійшов в історію, виборовши першу перемогу в змаганнях електричних автомобілів класу «туринг» на італійській трасі, а його партнер по команді Матіас Екстрем фінішував третім. Це була не єдина перемога водія CUPRA X Zengö Motorsport у сезоні: на трасі Aragon в Іспанії CUPRA e-Racer знову прийшов першим, цього разу з Екстремом за кермом.
У Копенгагені (Данія) Екстрем продовжив розвивати свій успіх і фінішував третім. Під час наступного туру, який проходив на трасі Hungaroring (Угорщина), Азкона знову стартував на поул-позиції, тоді як Екстрем у черговий раз увійшов до трійки лідерів. Загалом п'ятеро водіїв, троє з яких представляли команду CUPRA, після перегонів на угорському треку теоретично мали шанс здобути титул першого чемпіона PURE ETCR в останньому турі чемпіонату, який відбувся на французькій трасі Pau-Arnos.
Тут CUPRA був непереможним від самого початку. Екстрем та Азкона виграли змагання у своїх групах і потрапили до фіналу з можливістю стати «Королем вікенду». Крім того, Матіас став кращим за результатами кваліфікації і продемонстрував найшвидший час кола у своїй групі, забезпечивши собі сильну стартову позицію для боротьби за титул під час перегонів у неділю, за результатами якої у фіналі він фінішував п'ятим попри інцидент із суперником. Азкона, який прийшов третім під час перегонів на трасі Pau-Arnos, здобув бронзу в підсумковому заліку чемпіонату, а CUPRA став переможцем серед виробників.
Додатково до здобутків на трасі в ході чемпіонату PURE ETCR, бренд CUPRA накопичив безцінний досвід, який уже використовують у розробці нових електрифікованих автомобілів для звичайних доріг. CUPRA Born, що вийшов на ринок цього року, і Tavascan, який планують представити 2024 року, використовують ці технології, здобуті безпосередньо на перегоновій трасі.
Крім того, бренд CUPRA також представлено в серії Extreme E - чемпіонаті для автомобілів з повністю електричним приводом, що проходить у найвіддаленіших куточках планети й має на меті ознайомити зі своїм досвідом місцевості, які постраждали від кліматичних змін.